ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΝΕΑ /

Ο Δήμος Ζαχάρως εκφράζει την αντίθεση του στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να συγχωνευτούν τα τρία τμήματα της Α΄ τάξης του Γυμνασίου Ζαχάρως

Ο Δήμος Ζαχάρως εκφράζει την αντίθεση του στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να συγχωνευτούν τα τρία τμήματα της Α΄ τάξης του Γυμνασίου Ζαχάρως

Την έντονη αντίθεσή του στην πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στη σύμπτυξη των τριών τμημάτων της Α΄ Τάξης του Γυμνασίου Ζαχάρως εξέφρασε το Δημοτικό Συμβούλιο Ζαχάρως.


Με ΟΜΟΦΩΝΟ ΨΗΦΙΣΜΑ το Δημοτικό Συμβούλιο καταδικάζει την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, το καλεί να αναθεωρήσει την απόφασή του για λόγους υγείας και ασφάλειας μαθητών και εκπαιδευτικών και για λόγους παρακώλησης της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και αντιτίθεται γενικότερα στην πρακτική της συγχώνευσης
σχολικών τμημάτων απαιτώντας ολιγομελή τμήματα και την κάλυψη των κενών διδακτικών ωρών σε όλες τις σχολικές βαθμίδες με προσλήψεις εκπαιδευτικών βάσει των πραγματικών αναγκών των σχολείων.


Αναλυτικά το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Ζαχάρως:
«Σχετικά με την πρόθεση του Υπουργείου να προχωρήσει στη σύμπτυξη των τριών τμημάτων της Α΄ τάξης του Γυμνασίου Ζαχάρως σε δύο:
Ο Δήμος Ζαχάρως εκφράζει την αντίθεση του στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να συγχωνευτούν τα τρία τμήματα της Α΄ τάξης του Γυμνασίου Ζαχάρως σε δύο και γενικότερα είναι αντίθετος στην πρακτική της σύμπτυξης των τμημάτων σε κάθε σχολική μονάδα. Συντάσσεται στο πλευρό του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Ζαχάρως και της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, οι οποίοι δικαιολογημένα ανησυχούν για τις επιπτώσεις της απόφασης αυτής στην υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών και στο εκπαιδευτικό έργο.


Η απόφαση να εφαρμοστεί απαρέγκλιτα ο νόμος, που ορίζει ως μέγιστο αριθμό μαθητών ανά τάξη, τους 27, μέσα σε συνθήκες κορονοϊού, αυξάνει τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού παρά τα μέτρα προστασίας που μαθητές
και εκπαιδευτικοί τηρούν (μάσκες, σχολαστικός καθαρισμός κ.α.). Οι αίθουσες που τα παιδιά της Α΄ Γυμνασίου κάνουν μάθημα είναι μικρές. Το καθαρό εμβαδόν τους είναι 35 τ.μ., όταν τα τετραγωνικά που απαιτούνται
για 27 μαθητές είναι 54 τ.μ. (1 μαθητής ανά 2 τ.μ.). Συνεπώς, το να «στοιβαχτούν» 25 και 26 παιδιά σε μια τόσο μικρή αίθουσα θέτει σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών, καθώς δεν μπορούν να τηρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα για την προστασία από τον covid 19, που το ίδιο το Υπουργείο έχει ορίσει, σύμφωνα με την ΚΥΑ (Φ.Ε.Κ. Β΄ 4187/10-9-2021): ένας μαθητής σε κάθε θρανίο, σταθερή θέση για κάθε μαθητή, τήρηση αποστάσεων, χωριστά διαλείμματα προς αποφυγή του συνωστισμού, χρήση μάσκας, αυτοδιαγνωστικά τεστ κ.α.

Εξάλλου, ο συνωστισμός ενός μεγάλου αριθμού μαθητών σε μια τόσο μικρή αίθουσα ελλοχεύει τον κίνδυνο για τη σωματική τους ακεραιότητα σε περίπτωση σεισμού ή πυρκαγιάς, αφού δε θα μπορεί να υπάρξει ασφαλής αποχώρηση των παιδιών.


Επίσης, η απόφαση αυτή, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, παρακωλύει την ομαλή λειτουργία του σχολείου στο σύνολό του και επηρεάζει τους μαθητές και των τριών των τάξεων του Γυμνασίου καθώς θα απαιτηθεί νέο ωρολόγιο πρόγραμμα, αρκετοί εκπαιδευτικοί θα αναγκαστούν να αλλάξουν διδακτικό αντικείμενο προκειμένου να συμπληρώσουν τις ώρες διδασκαλίας τους, πολλά τμήματα θα αλλάξουν καθηγητές. Κι όλα αυτά ενώ ήδη βρισκόμαστε περίπου στα μέσα Οκτώβρη, και θεωρητικά ο Σεπτέμβρης ήταν μήνας προσαρμογής των
μαθητών. Όλα αυτά είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικά για όλους τους μαθητές, που πέρυσι στερήθηκαν τη δια ζώσης διδασκαλία, με τα όποια αρνητικά αποτελέσματα στην μαθησιακή διαδικασία και ιδιαίτερα για τους μαθητές
της Α΄ Γυμνασίου που, πριν προλάβουν να προσαρμοστούν στο νέο σχολικό τους περιβάλλον, έρχονται αντιμέτωποι με νέες αλλαγές και καθηγητές.


Για τους λόγους αυτούς το Δημοτικό Συμβούλιο καταδικάζει την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για σύμπτυξη των τμημάτων της Α΄ τάξης του Γυμνασίου και το καλεί να αναθεωρήσει την απόφασή του προκειμένου να μην τεθεί σε κίνδυνο η υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών και να μην διασαλευτεί η ομαλή λειτουργία του σχολείου.
Απαιτούμε να μην κλείσει ούτε ένα τμήμα, έγκριση των τμημάτων με βάση τις ανάγκες των μαθητών και των σχολείων, ολιγομελή τμήματα και προσλήψεις των εκπαιδευτικών για όλες τις βαθμίδες βάσει των πραγματικών αναγκών των σχολείων».